BowenTherapie

Marleen Tas

Therapie        Behandeling      Techniek        Contact & info

Dit gebeurt door met duim/wijsvinger een korte rollende beweging te maken op specifieke plaatsen op zacht weefsel – meestal spieren en pezen. Door op deze manier het lichaam te stimuleren treden veranderingen op.

Een behandeling heeft een dusdanig effect dat het genezing helpt bevorderen, pijnklachten afnemen en de cliênt zijn energie terug krijgt. Toe te passen in vrijwel elke situatie  voor jong en oud. Bij acute en chronische klachten.

De behandeling wordt als zacht, subtiel en ontspannend ervaren. Juist deze combinatie van eigenschappen maakt Bowen zo uniek.

Wat is ‘BowenTherapie’ ?

Bowen is een zeer werkzame behandelmethode die

het zelfherstellend vermogen van het lichaam stimuleert.

Sinds de jaren ’60 van de vorige eeuw heeft hij deze methode binnen zijn zeer drukke praktijk verdiept en verfijnd en tientallen jaren met groot succes toegepast.

In België is de methode steeds bekender aan het worden. In Australië, Nieuw-Zeeland, Engeland, de Verenigde Staten en vele andere landen wordt de Bowentherapie al jaren in veel zorginstellingen en situaties ingezet.

Oorsprong !

De behandelmethode is ontwikkeld door Tom Bowen in Australie.

In België wordt Bowen voorlopig niet vergoed door de zorgverzekeraar

Bowentherapie dient niet te worden gebruikt ter vervanging van medisch advies of medische behandeling. Raadpleeg bij twijfel uw arts.

Het is een lichaamsgerichte therapie afkomstig uit Australië

Zeer zachtzinnig, subtiel en ontspannend

Stimulans voor het zelfgenezend vermogen

Vaak zeer effectief bij een groot aantal klachten en aandoeningen . bv.spier/gewrichttspijnen, hoofdpijn, astmatische klachten, hooikoorts, hernia, ….etc.

Toe te passen bij alle leeftijden

Weinig of geen contra-indictaties

Bij acute en chronische klachten inzetbaar

Ongeveer 3 behandelingen, één per week is meestal genoeg om tot veranderingen te komen